P-39 Airacobra

BELL P-39 AIRACOBRA (US)

 

TECHNIKAI ADATOK (P-39L)

Legénység: 1 fő Motor: Allison V-1710-63, 12 hengeres; 1325 LE Sebesség: 615 km/h (3350 m-en)
Fegyverzet: 1 db 37 mm-es gépágyú, 2 db 12,7 mm-es Browning géppuska v. 4 db 7,62 mm-es géppuska v. 1 db max. 226 kg-os bomba
Súly: 2550 kg (üresen); 3545 kg (harckészen) Csúcsmagasság: 10.670 m Hatótávolság: 2360 km (ledobható póttankkal)
Fesztávolság: 10,37 m Hossz: 9,20 m Magasság: 3,63 m

TÖRTÉNETE

Prototípusa 1939-ben készült el. Ez volt az első vadászgép, amelyet orrfutóval szereltek fel. Szintén érdekes megoldás volt, hogy a motort a pilótafülke alatt és mögött helyezték el, hogy megnövelhessék a gép mozgékonyságát. Az első rendelést a RAF adta fel, 1941-ben le is szállították a gépeket, de az angol pilóták tetszését nem igazán nyerte el a modell. Az amerikaiak viszont kiképzésre, illetve a földközi-tengeri és a távol-keleti hadszíntéren „élesben” is nagy mennyiségben használták. A legyártott 9,5 ezer darabból majd' 5 ezret a Szovjetunió kapott.

KÉPEK

P-39 Airacobra
P-39 Airacobra
P-39 Airacobra

 


Vissza Hadtörténeti Gyûjtemény Vissza Második világháború Vissza Haditechnika Vissza Repülõgépek