Boeing B-17 Flying Fortress

BOEING B–17 FLYING FORTRESS (US)

 

TECHNIKAI ADATOK (B–17G)

Legénység: 10 fő Motor: 4 db Wright GR-1820-97, 1200 LE Sebesség: 480 km/h (9150 m-en)
Fegyverzet: 13 db 12,7 mm-es Browning géppuska, max. 7985 kg bomba
Súly: 14 850 kg (üresen) ; 25 000 kg (harckészen) Csúcsmagasság: 10 670 m Hatótávolság: 2970 km
Fesztávolság: 31,64 m Hossz: 22,26 m Magasság: 5,80 m

 

TÖRTÉNETE

Az amerikai Boeing cég 1934-ben kezdte meg egy többmotoros nehézbombázó-típus kifejlesztését. Követelmény volt, hogy a készülő repülügép szárazföldi célok és hajók ellen is alkalmazható legyen. A Boeing Model 299-nek nevezett bombázó próbaútjára már a következő évben sor került. A B–17-esek különféle változataiból ezután majdnem 13 ezret gyártottak. Bár a B–24 Liberator típusból ennél is több készült, mégis a „repülü erőd” lett a második világháború legismertebb amerikai bombázója. A Csendes-óceán térségétől az afrikai hadszíntéren át Európával bezárólag minden fronton alkalmazták. A Németország elleni nappali stratégiai bombázások fő fegyvere lett. Az „erőd” elnevezés nem túlzás: a gépet úgy tervezték, hogy (legalábbis elméletben...) egyedüli is meg tudja magát védeni az ellenséges vadászgépektől. A német pilóták viszont hamar rájöttek, hogy hátulról könnyen támadható. Ezen hiányosságát farokgéppuska beépítésével igyekeztek kiküszöbölni, de igazi megoldást csak a nagy hatótávolságú vadászgépek megjelenése jelentett. Mivel általában jól védett célpontok ellen alkalmazták, a vadászok mellett a légvédelmi tüzérség is súlyos veszteségeket okozott a B–17-eseknek. Ennek ellenére a legjobb bombázók közé tartozott, sok esetben még a súlyosan megrongált példányok is képesek voltak hazarepülni.

 

KÉPEK

B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17
B-17

=>
Jackson : A B–17-es Flying Fortress


Vissza
Hadtörténeti Gyűjtemény
Vissza
Második világháború
Vissza
Haditechnika
Vissza
Repülőgépek