
CHANCE VOUGHT F4U CORSAIR (US)
TECHNIKAI ADATOK (F4U-1A)
| Legénység: 1 fő | Motor: Pratt & Whitney R-2800-8W, 2250 LE | Sebesség: 668 km/h (6090 m-en) | 
| Fegyverzet: 6 db 12,7 mm-es Browning MG 53-2 géppuska, 2 db 545 kg-os bomba, vagy 8 db 12,7 mm-es rakéta | ||
| Súly: 3944 kg (üresen); 5032 kg (harckészen) | Csúcsmagasság: 11.280 m | Hatótávolság: 2510 km (2 póttankkal) | 
| Fesztávolság: 12,49 m | Hossz: 10,17 m | Magasság: 4,57 m | 
TÖRTÉNETE
Érdekes módon a II. 
    világháború legnagyobb méretű vadászgépe éppen a hellyel mindig is szűkölködő 
  haditengerészet legjobban bevált típusa lett. Bár a prototípus már 1940 nyarára 
    készen állt, a tengerészet mégis csak 1942-ben tudta szolgálatba állítani 
    a jellegzetesen egyszínű, tengerkék gépet, ami a nyomasztó japán Zero-fölény 
    miatt már igen sürgető volt. Az alacsony támadásban is kiváló gépet a japánok 
    méltán nevezték el „süvítő halál”-nak, fő sikereit mégis vadász feladatkörben 
    aratta. A japán kapituláció napjáig több mint 2000 japán ellenséges gép lelövését 
    igazolták a Corsair-ek. A Hellcat vadászokkal együtt 
    az F4U Corsair a háború végéig biztosította a Csendes-óceán térségében a légifölényt, 
    de utolsó változatai még Koreában is sikerrel szerepeltek.
  1952 karácsonyáig 
  összesen 12.681 gép gördült le a gyártószalagokról, és ebből több mint 10.000 
    darab a világháborúban is küzdött.
KÉPEK
|  |  |  |  |  |  |  |  |