Ju 88

JUNKERS Ju 88 (D)

 

TECHNIKAI ADATOK (Ju 88A-1)

Legénység: 4 fő Motor: 2 db Junkers Jumo 211B-1, 12 hengeres; 1200 LE (felszálláskor) Sebesség: 519 km/h (5500 m-en)
Fegyverzet: max. 4 db 7,9 mm-es MG 15-ös géppuska; max. 1800 kg bomba
Súly: 7258 kg (üresen); 10.750 kg (harckészen) Csúcsmagasság: 8000 m Hatótávolság: 1700 km (póttankkal)
Fesztávolság: 18,37 m Hossz: 14,36 m Magasság: 5,33 m

TÖRTÉNETE

A második világháború egyik legsikerültebb repülőgép-típusa volt. Tervei 1935-ben készültek el, prototípusa 1936 végén emelkedett a levegőbe. Kedvező üzemanyag-felhasználási mutatójának köszönhetően viszonylag nagy bombaterhet volt képes célba juttatni. A kezdeti konstrukció viszont eléggé védtelen volt a vadászok ellen, a későbbiekben ezért a bombakapacitás megnövelése mellett elsősorban a fegyverzet megerősítésére helyezték a hangsúlyt. Ennek ellenére sebessége nem csökkent túlságosan, felvette a versenyt a vadászgépekel is. Manőverező-képessége szintén nagyszerű volt. A kiváló konstrukció lehetővé tette széleskörű alkalmazását. Alapvetően ugyan bombázói feladatokra készült, de híres az éjszakai vadász típusváltozata is. Ezen túl zuhanóbombázó, aknatelepítő, torpedóvető, csatarepülő és fotofelderítő módosulatait használták nagyobb számban. 15.000-nél is több készült belőle.

KÉPEK

Ju 88
Ju 88
Ju 88

 


Vissza Hadtörténeti Gyûjtemény Vissza Második világháború Vissza Haditechnika Vissza Repülõgépek