Érdekességek az 1936-os Magyar Nagydíjról

A legnagyobb csapattal a Mercedes-Benz és az Auto Union csapata érkezett: 16-16 szerelőt és 2-2 fő "segéderőt" hoztak magukkal. Az AU csapat 1400 liter benzint szállított Budapestre. Az üzemanyagot szigorúan őríztették, nehogy valaki elemezhesse. Verseny közben nem volt kötelező tankolás, aki bírta benzinnel, időt spórolhatott meg. 150 gumit biztosítottak a versenyzőknek. A verseny előtt mindenki azt tippelte, hogy a sima felületűt használják majd, mert a pálya felülete nagyon jó volt: kátrányos, zúzalékkővel borítva, melyen a sima gumi jól tapadt. Sokáig úgy volt, hogy egy angol hölgy, Miss Ellison is elindul, de végül nem állt rajthoz. A rajtszámokat előre kiosztották. Csak páros számokat adtak ki, de azokat nem a csapatok kapták, hanem a nemzeti hovatartozás alapján csoportosították. A különböző országok eltérő színű számokat kaptak. A verseny lebonyolítását egy 500 fősnél is nagyobb rendezőgárda irányította. A Nemzeti Sport közölt egy írást, melyben tájékoztatta a nézőket, hogy mire számíthatnak:

Mit kell tudni a GP-ről?

A verseny pontosan fél tizenegykor kezdődik. A várható 110-120 km-es átlagot figyelembevéve egy óra előtt vége lesz. A verseny színhelye a népligeti kettős piskóta alakú kombinált kör, egy kör pontos távja 5000 méter, a versenyt 50 körön, tehát 250 kilométeres távolságon futják.
A verseny tisztán sebességi, az egész mezőny egyszerre indul és amint a győztes befut a célba: leállítják a versenyt.
Rajt előtt öt perccel ágyúlövés. A rendőrség fokozott agresszivitással (hogy a szombati edzés bemondójának szavait idézzük) lép fel azokkal szemben, akik nem tartják be a szabályokat. A pályára lépőket azonnal letartóztatják!
Mindenki lehetőleg fél tízkor foglalja el a helyét, csak azon a kapun lehet bejutni, mely a jegyen fel van tüntetve.
Aki sebességet akar látni, nagy tempót enyhe kanyarban, az az Üllői-út felőli szakaszon helyezkedjék el, aki fordulótechnkiára, faralásra, tehát szenzációkra kíváncsi, az a Simor-utca és a Kőbányai-út közötti szakaszon helyezkedjék el, az úgynevezett "kis piskótában". Verseny közben ne vándoroljunk, maradjunk meg végig kiválasztott helyünkön. Mutassuk meg a külföldieknek, hogy a magyar közönség is tud fegyelmezetten viselkedni. A hidakon ne álljunk meg, a versenyzőknek ne integessünk. Vigyázzunk a versenyzők és saját testi épségünkre, mert a nagy iramban vágtató versenykocsi egyszerre akár ötven nézőt is agyonsöpörhet!
A legfontosabb: akármi történik a pályán, maradjunk a helyünkön. Ha baleset történik, ha valamelyik versenyző kifaral: ne rohanjunk a helyszínre, ellenkező esetben tömegszerencsétlenség áldozatai lehetünk!

A technikás pályán, melyen nehezen lehetett előzni, nagy jelentősége volt a rajtsorrendnek, mely végül így alakult:

2. Stuck
(Auto Union)
1. Rosemeyer
(Auto Union)
4. Nuvolari
(Alfa Romeo)
3. Brauchitsch
(Mercedes Benz)
6. Varzi
(Auto Union)
5. Caracciola
(Mercedes Benz)
8. Chiron
(Mercedes Benz)
7. Tadini
(Alfa Romeo)
10. Martin
(Alfa Romeo)
9. Dobson
(Alfa Romeo)
11. Hartmann
(Maserati)

Kezdődhetett a verseny!