TECHNIKAI ADATOK
Vízrebocsátás: 1900 | Vízkiszorítás: 8340 t | Sebesség: 19,9 csomó |
Hossz: 114,2 m | Szélesség: 19,8 m | Személyzet: 638 fő |
Fegyverzet: 3 db 24 cm-es L/40 Skoda ágyú ; 12 db 15 cm-es L/40 Krupp ágyú ; 10 db 6,6 cm-es L/45 Skoda ágyú ; 6 db 4,7 cm-es L/44 Skoda ágyú ; 2 db 45 cm-es torpedóvető cső |
TÖRTÉNETE
Építését 1899 márciusában kezdték meg, 1902 utolsó napján állt szolgálatba. Röviddel ezután fedélzetére vezényelték
Horthy Miklóst. Fő tüzérségének szokatlan elrendezése volt: az éltoronyba ikeröveget, a fartoronyba viszont csak
egy löveget szereltek. 1911–12-ben átépítették. A háború kitörésekor testvérhajóival együtt a 4. csatahajó-divíziót képező Habsburg már
elavultnak számított, az ekkor rövid időre kapitányként visszatérő Horthy nem is leplezte csalódottságát. A hajó legjelentősebb háborús bevetésére
az olaszok hadüzenetét megtorló akció során, Ancona lövetésekor került sor. 1917 szeptemberében iskolahajónak minősítették vissza, aktív szolgálatot ezt
követően már nem látott el. A háború után az angolok kapták meg, de ők továbbadták Olaszországnak. Ott bontották le 1921-ben.
Testvérhajói : Árpád, Babenberg
KÉPEK