Boeing B-29 Superfortress

BOEING B–29 SUPERFORTRESS (US)

 

TECHNIKAI ADATOK

Legénység: 10–14 fő Motor: 4 db Wright R-3350-23, 2200 LE Sebesség: 572 km/h (9150 m-en)
Fegyverzet: max. 12 db 12,7 mm-es Browning géppuska, 1 db 20 mm-es gépágyú, max. 9070 kg bomba
Súly: 33 600 kg (üresen); 54 500 kg (harckészen) Csúcsmagasság: 10 240 m Hatótávolság: 5200 km
Fesztávolság: 43,08 m Hossz: 30,20 m Magasság: 8,47 m

 

TÖRTÉNETE

Kifejlesztése tulajdonképpen 1938-ban vette kezdetét. Egy abban az évben készült tanulmány nagy hatótávolságú, túlnyomásos kabinnal ellátott nehézbombázó-típus szükségességét vetette fel. Prototípusa 1942 elejére készült el, és a következő év közepén már sorozatban gyártották. Első bevetésére 1944-ben került sor, a kezdeti koncepcióval ellentétben már csak a csendes-óceáni hadszíntéren. Egy későbbi változata már csak farokgéppuskával készült, mivel abban az időben a japán vadászgépek már nem jelentettek veszélyt, és megspórolva a fegyverzetet, nagyobb bombaterhet volt képes szállítani. Egy B–29-es, az Enola Gay nevű gép dobta le Hiroshimára az első atombombát. Gyártásuk a korszak technikai csúcsteljesítménye volt, így az elkészült közel négyezer darab jelentős számnak mondható.

 

KÉPEK

B-29
B-29
B-29
B-29
B-29
B-29
 
B-29
 

Vissza
Hadtörténeti Gyűjtemény
Vissza
Második világháború
Vissza
Haditechnika
Vissza
Repülőgépek