Do 217

DORNIER Do 217 (D)

 

TECHNIKAI ADATOK (Do 217E-2)

Legénység: 4 fő Motor: 2 db 18 hengeres BMW 801ML, 1580 LE Sebesség: 515 km/h (5200 m-en)
Fegyverzet: 1 db 15 mm-es MG 151/15 géppuska, 2 db 13 mm-es MG 131-es géppuska, 3 db 7,92 mm-es MG 15 géppuska, max. 4000 kg bomba (1500 kg külső bombateherrel)
Súly: 8850 kg (üresen); 15.000 kg (harckészen) Csúcsmagasság: 9000 m Hatótávolság: 2800 km (póttankkal)
Fesztávolság: 19,00 m Hossz: 18,20 m Magasság: 5,03 m

TÖRTÉNETE

A Do 17-es bombázó exportváltozatának, a Do 215-ösnek megnagyobbított, valamint megerősített motorú és fegyverzetű változata. Első repülését 1938-ban végezte. Számtalan probléma merült fel a típussal kapcsolatban, ezek korrigálása után 1940-ben kerültek az első altípusok a légierőhöz, de ekkor még csak felderítésre használták, a harci bevetésekre 1941-től került sor. Kiváló bombázónak bizonyult, annál is inkább, mivel alkalmassá tudták tenni irányított siklóbombák és rakéták hordozására. A típus legnagyobb sikere a szövetségesekhez átállt olasz Roma csatahajó elsüllyesztése volt 1943-ban, de egyébként is hatékony eszköz volt a hajók elleni támadások során. A K jelű változatoknál jelentősebb módosításokat vezettek be, többek között újratervezték a törzs elejét. Kísérleteket végeztek zuhanóbombázóként való felhasználással is. Erre a feladatra alkalmatlannak bizonyult, annál inkább bevált éjszakai vadásznak (J és N sorozat). Az E és M sorozatból kialakított különböző verziók egyre kevesebb bombatérrel és egyre több beépített elektronikával rendelkeztek. 1943-ban ezt a modellt szerelték fel először a bombázók ellen roppant hatékony schräge Musik rendszerrel. A háború végére már egyre inkább elavult, de végig hadrendben maradt.

KÉPEK

Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217
Do 217

 


Vissza Hadtörténeti Gyûjtemény Vissza Második világháború Vissza Haditechnika Vissza Repülõgépek