Bf 110

MESSERSCHMITT Bf 110 (Me-110) (D)

 

TECHNIKAI ADATOK (Bf 110C-4)

Legénység: 2 fő Motor: 2 db Daimler-Benz DB 601A, 1100 LE Sebesség: 562 km/h (7000 m-en)
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es Oerlikon MG FF gépágyú, 4 db 7,9 mm-es Rheinmetall MG 17 géppuska, 1 db 7,92 mm-es MG 15 géppuska
Súly: 5150 kg (üresen); 6750 kg (max.) Csúcsmagasság: 10.000 m Hatótávolság: 1095 km
Fesztávolság: 16,20 m Hossz: 12,10 m Magasság: 4,13 m

TÖRTÉNETE

Az először 1936-ban levegőbe emelkedett kétmotoros rombológépet a Bayerische Flugzeugwerke (Bf), később Messerschmitt (Me) cég ellenséges bombázók és vadászgépek elleni harcra tervezte. Kezdetben sok gondot okoztak a Junkers Jumo 210-es motorok. Az első jelentősebb sorozatot (Bf 110C) már a megbízható és erős DB 601-es motorral szerelték. A modell a második világháború elején igen sikeres volt a lassú és gyenge fegyverzetű lengyel vadászokkal szemben, később Skandináviában és Nyugat-Európában is jól teljesített. Az angliai csata során viszont lassúsága és rossz manőverezhetősége miatt súlyos veszteségeket szenvedett, a Spitfire és Hurricane típusok messze felülmúlták. A későbbi modellek már többek között fotofelderítő, elfogóvadász és vadászbombázó célok ellátására specializálódtak. Kísérletek történtek éjszakai vadász változatokkal is, és ez hozta el a típus reneszánszát. A különböző lokátorváltozatokkal felszerelt Bf 109-esek jól teljesítettek, különösen megnövelte hatékonyságukat a két 20 mm-es gépágyú ún. schräge Musik elrendezésben való alkalmazása. A háború végére ebben a szerepkörben is elavult, ennek ellenére az utolsó napokig szolgálatban maradt. Néhány példányt a magyar légierő is használt.

KÉPEK

Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110
Bf 110

 


Vissza Hadtörténeti Gyûjtemény Vissza Második világháború Vissza Haditechnika Vissza Repülõgépek