SUPERMARINE SPITFIRE (GB)
TECHNIKAI ADATOK (Mk Vb)
Legénység: 1 fő | Motor: Rolls-Royce Merlin 45M, 1440 LE | Sebesség: 598 km/h (4000 m-en) |
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es Hispano gépágyú, 4 db 7,7 mm-es Browning géppuska, 1 db 227 kg-os, vagy 2 db 113 kg-os bomba | ||
Súly: 2280 kg (üresen); 2990 kg (harckészen) | Csúcsmagasság: 10.360 m | Hatótávolság: 925 km |
Fesztávolság: 11,24 m | Hossz: 9,12 m | Magasság: 3,48 m |
TÖRTÉNETE
A Királyi Légierő
(RAF) első teljes egészében fémből épített,
feszített héjszerkezetű vadászrepülőgépe,
amelyet az angliai légicsata idején ismert
meg igazán a világ. Sikerességére jellemző, hogy
a csatorna felett egyre több veszteséget elkönyvelő Luftwaffe
pilóták (a fáma szerint) Göringtől maguknak is Spitfire gépeket
kértek elkeseredésükben. A gépet összesen 47
(!) féle változatban, többek között anyahajó-támaszpontú
(Seafire) variációban építették. A XIV.
változat emelkedőképessége az új Griffon motorral
a korabeli vadászgépek átlagának csaknem kétszerese
volt (1400 m/perc) és végsebessége elérte a 720
km/h-t. Ezen altípus képesnek bizonyult még a csodaszámbamenő Me-262-es sugárhajtású német
vadászok ill. a V-1 rakétabombák
leküzdésére is.
A háború
utáni liszensz-változatokat nem számítva is több
mint 20.000 darabra tehető az összgyártás.
KÉPEK