
SUPERMARINE SPITFIRE (GB)
TECHNIKAI ADATOK (Mk Vb)
| Legénység: 1 fő | Motor: Rolls-Royce Merlin 45M, 1440 LE | Sebesség: 598 km/h (4000 m-en) |
| Fegyverzet: 2 db 20 mm-es Hispano gépágyú, 4 db 7,7 mm-es Browning géppuska, 1 db 227 kg-os, vagy 2 db 113 kg-os bomba | ||
| Súly: 2280 kg (üresen); 2990 kg (harckészen) | Csúcsmagasság: 10 360 m | Hatótávolság: 925 km |
| Fesztávolság: 11,24 m | Hossz: 9,12 m | Magasság: 3,48 m |
TÖRTÉNETE
A Királyi Légierő (RAF) első teljes egészében fémből épített, feszített héjszerkezetű vadászrepülőgépe, amelyet az angliai légicsata
idején ismert meg igazán a világ. Sikerességére jellemző, hogy a Csatorna felett egyre több veszteséget elkönyvelő Luftwaffe pilóták (a fáma szerint)
Göringtől maguknak is Spitfire gépeket kértek elkeseredésükben. A gépet összesen 47 (!) féle változatban, többek között
anyahajó-támaszpontú (Seafire) variációban építették. A XIV. változat emelkedőképessége az új Griffon motorral a korabeli vadászgépek átlagának csaknem kétszerese
volt (1400 m/perc) és végsebessége elérte a 720 km/h-t. Ezen altípus képesnek bizonyult még a csodaszámbamenő Me–262-es
sugárhajtású német vadászok ill. a V–1 rakétabombák leküzdésére is.
A háború utáni liszensz-változatokat nem számítva is több mint 20 000 darabra tehető az összgyártás.
KÉPEK