Me-262

MESSERSCHMITT Me-262 SCHWALBE (D)

 

TECHNIKAI ADATOK (Me-262A-1)

Legénység: 1 fő Hajtómű: 2 db Junkers Jumo 004B-1/2/3 gázturbina 899 kp-os tolóerővel Sebesség: 865 km/h (6000 m-en)
Fegyverzet: 4 db 30 mm-es Mk 180 gépágyú
Súly: 4420 kg (üresen) ; 6401 kg (harckészen) Csúcsmagasság: 11450 m Hatótávolság: 1042 km
Fesztávolság: 12,51 m Hossz: 10,60 m Magasság: 3,83 m

TÖRTÉNETE

A második világháborús repülőgépgyártás csúcsteljesítményének tekinthető a Messerschmitt „Fecskéje”, amely leginkább arról nevezetes, hogy miként bukott el a náci bürokrácián és leginkább Hitler makacsságán egy sokra hivatott modell karrierje. A típus tervezését 1938-ban kezdték meg, de sokat kínlódtak a hajtóművekkel. 1943-ra sikerült jónak mondható sugárhajtóműveket előállítani, de a német hadvezetés a programot leállította, mondván, hogy a győzelem hagyományos gépekkel is kivívható. A Führer végül engedélyezte a gyártását – mint gyorsbombázóét. A konstrukció erre a feladatra alkalmatlan volt. Később mégis lehetőség nyílt a kiváló elfogó vadászok sorozattermelésére is, de ekkor a háború már végleg elveszett Németország számára, ráadásul a hajtómű sem volt kellően megbízható, problémák merültek fel az orrfutóval, és ha minden rendben is működött volna, üzemanyag már alig volt. A Me-262-esek így is figyelemre méltó teljesítményt nyújtottak. Az is igaz, hogy a legjobb dugattyús motorral rendelkező gépek méltó partnereik voltak. Vadászbombázó változatban is készült, ez utóbbi Sturmvogel néven is ismert.

KÉPEK

Me-262
Me-262
Me-262
Me-262
Me-262
Me-262
Me-262
Me-262
Me-262
 
Me-262
 

=>
Boyne : Messerschmitt Me 262


Vissza Hadtörténeti Gyûjtemény Vissza Második világháború Vissza Haditechnika Vissza Repülõgépek