Nimród

Nimród páncélvadász és légvédelmi gépágyú (H)

 

TECHNIKAI ADATOK

hosszúság: 5,32 m szélesség: 2,30 m magasság: 2,80 m súly: 10,5 t legénység: 6 fő
fegyverzet: 1 db 40 mm-es 36M Bofors légvédelmi gépágyú
motor: 8 hengeres Büssing vagy GANZ VIII. VGT 107; 155 LE sebesség: 50 km/h (úton) hatótávolság: 225 km páncélzat: 6-13 mm

TÖRTÉNETE

A Magyar Honvédség által 1940-ben rendszeresített Nimród alapját a Toldi harckocsihoz hasonlóan egy svéd tervezésű jármű, az L-62-es képezte. Ennek alváza hosszabb volt, mivel négy helyett 5 pár (bár kisebb) futógörgővel szerelték. A magyar mérnökök áttervezték a tornyot, de a fegyverzetet megtartották, mert a Bofors gépágyút Magyarországon is gyártották. A második sorozatban a motoron változtattak: a német Büssing helyett annak GANZ licenszét szerelték be. A Nimródot eredetileg kettős célra szánták, páncélvadászként és légvédelmi gépágyúként is számításba vették. A Szovjetunióban vívott harcok során kiderült, hogy előbbi szerepkörében a gyengén védett célokat leküzdi, de hatástalan a T-34-esekkel és a KV-1-esekkel szemben. Annál inkább bevált, mint a páncélos csapatokat és a gyalogságot támogató önjáró légvédelmi löveg. Éppen ezért a kezdetben a páncélosegységekhez rendelt Nimródokat 1943-44 fordulóján fokozatosan a légvédelmi tüzérséghez osztották be.

KÉPEK

Nimród
Nimród
Nimród
Nimród
Nimród
Nimród

 

Vissza Hadtörténeti Gyujtemény Vissza Második világháború Vissza Haditechnika Vissza Rohamlövegek, önjáró lövegek