Nimród

Nimród páncélvadász és légvédelmi gépágyú (H)

 

TECHNIKAI ADATOK

Hosszúság: 5,32 m Szélesség: 2,30 m Magasság: 2,80 m Súly: 10,5 t Legénység: 6 fő
Fegyverzet: 1 db 40 mm-es 36M Bofors légvédelmi gépágyú
Motor: 8 hengeres Büssing vagy GANZ VIII. VGT 107; 155 LE Sebesség: 50 km/h (úton) Hatótávolság: 225 km Páncélzat: 6–13 mm

 

TÖRTÉNETE

A Magyar Honvédség által 1940-ben rendszeresített Nimród alapját a Toldi harckocsihoz hasonlóan egy svéd tervezésű jármű, az L–62-es képezte. Ennek alváza hosszabb volt, mivel négy helyett 5 pár (bár kisebb) futógörgővel szerelték. A magyar mérnökök áttervezték a tornyot, de a fegyverzetet megtartották, mert a Bofors gépágyút Magyarországon is gyártották. A második sorozatban a motoron változtattak: a német Büssing helyett annak GANZ licenszét szerelték be. A Nimródot eredetileg kettős célra szánták, páncélvadászként és légvédelmi gépágyúként is számításba vették. A Szovjetunióban vívott harcok során kiderült, hogy előbbi szerepkörében a gyengén védett célokat leküzdi, de hatástalan a T–34-esekkel és a KV–1-esekkel szemben. Annál inkább bevált, mint a páncélos csapatokat és a gyalogságot támogató önjáró légvédelmi löveg. Éppen ezért a kezdetben a páncélosegységekhez rendelt Nimródokat 1943–44 fordulóján fokozatosan a légvédelmi tüzérséghez osztották be.

 

KÉPEK

Nimród
Nimród
Nimród
Nimród
Nimród
Nimród

=>
Bonhardt : 40 M. Nimród páncélvadász és páncélozott légvédelmi gépágyú


Vissza
Hadtörténeti Gyűjtemény
Vissza
Második világháború
Vissza
Haditechnika
Vissza
Rohamlövegek, önjáró lövegek