Szombathelyi építészcsaládból származott. A barokk stílust először 
Ausztriában, a háború alatt Pozsonyban végzett felmérései, majd később 
egri műemlékhelyreállítási munkái során szerette meg. Anyira benne élt 
ebben a stílusban, hogy nemcsak alkalmazta formarendjét, hanem valóban új 
formákat, díszíréseket talált ki. Egyéni neobarokk stílusát némi 
malíciával "Walder-féle iparbarokknak" nevezték el, utalva részben 
rengeteg megbízására, részben pedig a takarékosság miatt műkőből 
sorozatban előre gyártott épületdíszeire.
Sok köz- és magánépületet épített Szombathelyen, Egerben, Gyöngyösön, 
Balassagyarmaton és Miskolcon. Legjelentősebb fővárosi épületegyüttesét a 
ciszterci rend számára tervezte 1926-ban. A tervekből csak a gimnázium 
(1927-29) és a kéttornyú templom (1936-38) valósult meg, magát a 
rendházat nem építették fel.
A harmincas években a tervezett Madách Imre sugárút indulópontjánál fekvő 
budapesti Madách tér megkomponálásában (1937) vett részt. Az 
épületegyüttes kialakítása az ő nevéhez fűződik, de az egyes 
épületszakaszokon különféle megbízók feladatai alapján más  építészek is 
dolgoztak. Itt már olyan épület- és homlokzatkompozíció érvényesült, 
melynek csak részletei barokk stílusúak.