Fw 190

FOCKE-WULF Fw 190 (D)

 

TECHNIKAI ADATOK (Fw 190D-9)

Legénység: 1 fő Motor: Junkers Jumo 213A-1; 2240 LE Sebesség: 790 km/h (6600 m-en)
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es Mauser MG 151/20 gépágyú; 2 db 13 mm-es Rheinmetall Borsig MG 131 géppuska
Súly: 3490 kg (üresen); 4840 kg (harckészen) Csúcsmagasság: 11.280 m Hatótávolság: 960 km
Fesztávolság: 10,52 m Hossz: 10,20 m Magasság: 3,36 m

TÖRTÉNETE

Prototípusa 1939 nyarán repült először. Általános vélemény, hogy a második világháború egyik legsikerültebb vadászgépe volt, sőt, sokan a képzeletbeli dobogó legfelső fokára helyezik. Ennek dacára a német „ász”-pilóták mégis a Me-109-est részesítették előnyben. Első bevetésére Franciaországban került sor, majd az angliai csata során igazolta, hogy a Spitfire-nél is jobb gép. Ezt elsősorban jobb manőverező-képességének és erősebb motorjának köszönhette, ráadásul méretei miatt eleve kisebb célpontot nyújtott, mint más gépek. A háború során egyre erősebb és jobban felfegyverzett vátozatok készültek, volt torpedóvető és vadászbombázó szériája is.

KÉPEK

Fw 190
Fw 190
Fw 190
Fw 190
Fw 190
Fw 190
Fw 190
Fw 190
Fw 190

=>
Jessen : A Focke-Wulf 190-es
Price : Focke Wulf : az Fw 190-es szolgálatban


Vissza Hadtörténeti Gyûjtemény Vissza Második világháború Vissza Haditechnika Vissza Repülõgépek