FOCKE-WULF Fw 190 (D)
TECHNIKAI ADATOK (Fw 190D-9)
Legénység: 1 fő | Motor: Junkers Jumo 213A-1; 2240 LE | Sebesség: 790 km/h (6600 m-en) |
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es Mauser MG 151/20 gépágyú; 2 db 13 mm-es Rheinmetall Borsig MG 131 géppuska | ||
Súly: 3490 kg (üresen); 4840 kg (harckészen) | Csúcsmagasság: 11.280 m | Hatótávolság: 960 km |
Fesztávolság: 10,52 m | Hossz: 10,20 m | Magasság: 3,36 m |
TÖRTÉNETE
Prototípusa 1939 nyarán repült először. Általános vélemény, hogy a második világháború egyik legsikerültebb vadászgépe volt, sőt, sokan a képzeletbeli dobogó legfelső fokára helyezik. Ennek dacára a német „ász”-pilóták mégis a Me-109-est részesítették előnyben. Első bevetésére Franciaországban került sor, majd az angliai csata során igazolta, hogy a Spitfire-nél is jobb gép. Ezt elsősorban jobb manőverező-képességének és erősebb motorjának köszönhette, ráadásul méretei miatt eleve kisebb célpontot nyújtott, mint más gépek. A háború során egyre erősebb és jobban felfegyverzett vátozatok készültek, volt torpedóvető és vadászbombázó szériája is.
KÉPEK
=>
Jessen : A Focke-Wulf 190-es
Price : Focke Wulf : az Fw 190-es szolgálatban