Bf 109

MESSERSCHMITT Bf 109 (Me-109) (D)

 

TECHNIKAI ADATOK (Bf 109E-3)

Legénység: 1 fő Motor: Daimler-Benz DB 601Aa, 1175 LE (felszálláskor) Sebesség: 560 km/h (4440 m-en)
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es MG FF gépágyú, 2 db 7,9 mm-es MG 17 géppuska, 1 db 20 mm-es MG FF/m gépágyú
Súly: 1900 kg (üresen); 2665 kg (harckészen) Csúcsmagasság: 10.500 m Hatótávolság: 760 km
Fesztávolság: 9,87 m Hossz: 8,65 m Magasság: 2,50 m

TÖRTÉNETE

Az 1935-ben tervezett s akkor elképesztően korszerűnek számító alsószárnyas, teljesen fémépítésű, önhordó karosszériás vadászgépet elsőként Spanyolországban vetették be 1936-tól. A világ közvéleménye azonban csak az angliai légicsata idején ismerte meg, ahol a Hurricane-ekkel és Spitfire-okkal vívtak hatalmas ütközeteket. Sokan nem értették, hogy a legjobb pilóták miért részesítették végig előnyben a korszerűbb és jobb tulajdonságokkal rendelkező Fw 190-essel szemben. Az „Emil” a típus egyik legnagyobb példányszámban készült változata. A trópusi változatot homokszűrővel, s megerősített karosszéria szigetelésekkel szállították. A Magyar Királyi Légierő pilótái is repülték az „Emil” normál változatát (pl. a Puma egység). A „Messzer” utolsó változata Sevilla-ban készült el, az egykori nagy ellenfél, a Spitfire Merlin motorjával szerelve, 1956-ban (!).

KÉPEK

Bf 109
Bf 109
Bf 109
Bf 109
Bf 109
Bf 109
 
Bf 109
 

=>
Punka : A „Messzer”
Scutts : A Messerschmitt Bf 109-es története


Vissza Hadtörténeti Gyûjtemény Vissza Második világháború Vissza Haditechnika Vissza Repülõgépek